inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Celulitida, aneb jak si s ní poradit?

17. září 2012

Trápí vás „pomerančová kůže“? Chcete se jí zbavit, ale nevíte, jak? A proč vlastně celulitida vzniká?

Pomerančová kůže je strašákem snad každé ženy. Postihuje ženy mladší, ale i starší. Nevyhýbá se dokonce ani ženám štíhlým.

Jak celulitida vzniká?

Příčinou je ochablost a nezformovanost svalů. Poté se začne vytvářet celulitida tím, že vrstva kůže a tuku nad těmito svaly se deformuje. Stručně řečeno dochází ke změně tukové tkáně, a to především v oblasti stehen a hýždí.

Často souvisí s nesprávně volenou stravou a nedostatečným a nevhodným příjmem tekutin. Stejně tak mají ale na vznik pomerančové kůže vliv hormonální poruchy, sedavé zaměstnání, výkyvy hmotnosti či genetika a věk.

Lze ji léčit?

Zbavit se celulitidy vyžaduje poměrně velké úsilí. Pokud už se objevila, není možné už vzniklou celulitidu zcela odstranit. Můžeme pouze mírnit následky a zabránit dalšímu rozšíření.

Léčba je ale nesnadná a zdlouhavá a vyžaduje dodržovat určitá pravidla.

Jak jí předcházet?

Rozhodně je nutné změnit dosavadní nevhodnou životosprávu. Dodržujte pitný režim cca 2 litrů tekutin denně, nejlépe v podobě čisté vody či ředěných ovocných a zeleninových šťáv a bylinkových či ovocných neslazených čajů. Omezte tučná jídla a bílý cukr.

Podstatnou úlohu při stravování má také dobře zvolená kombinace potravin. Škroby a bílkoviny nejsou zrovna tou správnou volbou. Proto je lepší jíst například bílé maso se zeleninou než s brambory či pečivem.

Dobrými pomocníky jsou i masáže lymfatických uzlin či saunování. Tím dochází k prokrvení pokožky a rozproudění lymfy a tím snazšímu odstranění toxinů z těla.

Střídání teplé a vlažné vody při sprchování pokožky má také svá pozitiva.

Cvičení na celulitidu

Ke změně životosprávy patří i aktivní pohyb. Obzvláště v dnešní době je vzácností. Mnozí lidé mají sedavé zaměstnání, a to je živnou půdou pro vznik pomerančové kůže.

Chcete pevnou a hladkou pokožku? Cvičte!

  1. Sedněte si na kraj židle a kolena pokrčte do pravého úhlu. Propněte pravou nohu v koleni a vydržte ji mít takto cca 15 sekund nataženou. To samé proveďte i s levou nohou. Následně si dopřejte cca 30 sekundovou pauzu. Celý cvik opakujte 4x.
  2. Seďte opět na kraji židle, ale mírně roztáhněte stehna od sebe a vložte mezi ně polštář. Stiskněte ho tak, abyste jej udržela takto cca 10 sekund. Poté polštář na 5 sekund stiskněte pevněji, následně povolte a poté opakujte cvik. Následuje 1 minutu pauza a posléze opakování cviku. Opakujte jej 3x.
  3. Opět seďte na kraji židle, ale mírně se předkloňte, položte dlaně na vnější části kolen a zároveň předloktí přiložte k vnějším stranám stehen. Poté lehce stlačte stehna od sebe a zároveň se snažte pažemi vytvářet protipohyb (stehna pažemi tlačit k sobě). Následně stupňujte tlak až k dosažení maxima, poté tlak uvolněte a opět zvyšujte. Nevynechejte 1 minutovou pauzu. Cvičení opakujte 3x.
  4. Dřepy do výpadu. Můžete použít i činky.

Čtěte také: 11 tipů jak odstranit celulitidu na stehnech.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Zhubněte do bikin! Jak na to?

Zhubněte do bikin! Jak na to?

Léto je sice ještě poměrně daleko, ale nevadí. Aspoň budete mít více času zhubnout do plavek. Jak docílit postavy, se kterou se nebudete muset stydět oděná v plavkách?

Při hubnutí často chybujeme v pitném režimu

Při hubnutí často chybujeme v pitném režimu

Během hubnutí je nutné se především vyhnout všem slazeným nápojům. Často je doporučováno vypít 2,5-3 l tekutin denně, ale neplatí to obecně. Toto množství závisí na hmotnosti člověka, na jeho zdravotním stavu i na fyzické zátěži.

Posilováním k perfektní postavě. Jak na to?

Posilováním k perfektní postavě. Jak na to?

Posilování patří mezi ty druhy sportů, které jsou vhodné pro každého a pomocí kterých je možné posílit celé tělo, aby vypadalo perfektně. Skvělé na něm je, že s posilováním můžete začít vlastně v jakémkoliv věku, i tehdy, je-li vaše tělo dosud sporte

Čtyři tipy, jak správně a trvale zhubnout

Čtyři tipy, jak správně a trvale zhubnout

Na začátku celého hubnoucího procesu je třeba si stanovit konkrétní cíl, tedy ideální konečnou váhu. Polovičatost a nedotažení do konce k trvalému snížení hmotnosti nevede.