inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Jak docílit štíhlých boků?

26. září 2012

Jíte zdravě, ale přesto stále nehubnete v kritických partiích, jakými jsou například boky? Jak docílíte zformovaných boků? Jaké cviky je dobré provádět?

Pokud toužíte po krásných a zformovaných bocích, pak nemá smysl tělo zatěžovat dietami. Dokonce ani některé cviky určené pro oblast boků nejsou efektivní.

Proč tomu tak je? Pomocí cviků totiž nedochází ke spalování tuku na bocích. Ty pouze částečně formují boky. Je potřeba dodržovat celkovou životosprávu a upravit ji dle svých potřeb. Na dostatečné spalování a formování má totiž vliv také celkový tvar postavy.

Hubnutí podle typu postavy

To, co vyhovuje jednomu tvaru postavy, nemusí vyhovovat druhému. Některé typy postavy hůře spalují tuk a jiné mají metabolismus rychlejší. Určitému typu svědčí bílkoviny a jinému zase strava bohatá na vlákninu. To vše může mít velký vliv na hubnutí v kritických partiích, jakými jsou boky.

Hruška – má úzká ramena, nízko posazený pas, široké boky, silnější kotníky a delší prsty. Pro tento typ postavy je hubnutí v bocích dost obtížné. Má pomalejší metabolismus. Je vhodné formovat rovnoměrně horní i dolní část těla cviky jako spinning či zumba.

Jablko – má horní část o něco kulatější než dolní. Nejvíce tuku je uloženo v břišních, zádových a hornostehenních partiích. Doporučované jsou aerobní cviky v podobě rychlé chůze a běhu.

Přesýpací hodiny – má košatější tvar, širší ramena, dlouhý krk, kulaté boky, kostnaté končetiny. Nárůst hmotnosti se projevuje především v oblasti hrudníku, hýždí, ve vnitřní i vnější části stehen, na břiše. Typické je ale přibírání hmotnosti rovnoměrně po celém těle. Vzhledme k pomalému spalování jsou vhodné vytrvalostní cviky jako spinning.

Válec – má štíhlý tvar, hranatou horní část těla, drobný hrudník a záda, dlouhé paže a nohy, postava je bez výrazných linií, boky téměř stejně široké jako pas a ramena. Takový typ postavy má nejmenší problém s nárůstem váhy. Díky rychlému metabolismu netloustne, ale spíše mu ochabuje svalstvo. Pokud má velký energetický výdej, nedoporučují se vytrvalostní cviky, ale jen krátké udržovací cviky v posilovně. Jinak by docházelo k úbytku hmotnosti a ochabnutí svalů.

Cviky na boky

  1. Lehnout si na bok, nohy napnout, obě špičky musí ukazovat přímo před sebe; pomalu zvedat vrchní nohu. Pokud noha nejde zvednout příliš vysoko, pak je cvičení prováděno správně. Opakujte 10-15x.
  2. Šikmé zkracovačky – dát ruce za hlavu, sepnout dlaně a lokty se v leže v předklonu dotýkat křížem zvednutých kolen.
  3. Šikmé přitahování kolen k tělu pomocí posilovacího stroje, ale lze provádět i na židli.
Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Hodnocení: 3 hvězdiček/ Hodnoceno: 2x

Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Jak docílit pěkně formovaných stehen?

Jak docílit pěkně formovaných stehen?

Prvně je dobré si položit otázku. Chcete pouze nabrat v oblasti stehen více svaloviny? Nebo naopak stehna potřebujete pouze formovat, aniž by příliš mohutněla svalová hmota?

Jak docílit krásné postavy?

Jak docílit krásné postavy?

Na začátku celého hubnoucího a formovacího procesu je třeba si položit otázku, zda chcete postavu zformovat, nebo posílit. To je totiž velmi zásadní. Mnoho lidí totiž vynakládá značné úsilí, aby měli krásnou postavu a přesto jí nikdy nedocílí.

Cvičení rychlé a účinné

Cvičení rychlé a účinné

Předtím, než začnete samotné cviky, je třeba se takzvaně rozehřát. Musíte rozproudit krev a metabolismus. Dopřejte si pár rozehřívacích poskoků, protažení.

Zhubněte do bikin! Jak na to?

Zhubněte do bikin! Jak na to?

Léto je sice ještě poměrně daleko, ale nevadí. Aspoň budete mít více času zhubnout do plavek. Jak docílit postavy, se kterou se nebudete muset stydět oděná v plavkách?