inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Jak správně běhat, abyste zhubli?

16. říjen 2012

Chcete být štíhlí a tak zkoušíte běhat? Vydržíte běhat dlouhé vzdálenosti, nebo jste spíš takzvaný sprinter? Pokud chcete opravdu zhubnout, běhání je správným řešením, ale… i běh má svá pravidla.

Běhání je věda. „Vychytat“ tu vhodnou frekvenci, délku a intenzitu, vyžaduje určité úsilí. Jiný styl běhání totiž použijete, pokud chcete nabrat svalovou hmotu a odlišný naopak, pokud toužíte po štíhlé postavě.

Zhubnout, nebo být samý sval?

Ke spalování tuků dochází až po 20 minutách cvičení. Chcete-li tedy začít odbourávat tuky, cvičte, potažmo běhejte nejméně 30 minut, ideálně 50 minut denně.

Pro to, abyste docílili krásné a štíhlé postavy, musí být váš pohyb aerobní. Tedy tepová frekvence při běhu tak má být 60-80% vaší maximální tepové frekvence (výpočet zde).

Pokud vás ale láká nadbytek svalové hmoty, je pro vás ideální pohyb anaerobní, tedy s tepovou frekvencí nad 80%.

Ovšem pozor! I v případě, že budete dodržovat tepovou frekvenci, ale běhání věnujete méně než 20 minut denně, tak:

  • spálíte kalorie
  • zrychlíte metabolismus a i spalování kalorií

Ale NEspálíte tuky

A v případě, že vaše tepová frekvence bude vyšší, tak:

  • spálíte kalorie
  • zrychlíte metabolismus a spalování kalorií
  • navyšujete svalovou hmotu v určitých partiích

Ale NEspálíte tuky

Z toho tedy vyplývá, že toužíte-li po štíhlé postavě, dodržujte doporučenou tepovou frekvenci a délku běhání.

Rady pro začátečníky

S běháním teprve začínáte? Pak vám denně postačí věnovat se takovému pohybu přibližně 30-40 minut.

Každou uběhnout mílí spálíte více než 100 kalorií. V žádném případě se ale nesnažte nadměrně a bezúčelně zvyšovat kilometráž. Taková „snaha“ může totiž naopak vést k nižšímu spalování kalorií. Malá rychlost má za následek malou tepovou frekvenci.

Pro lepší hubnoucí efekt střídejte způsoby běhání. Klasický běh obměňujte s během do kopce či s tempovým během a podobně.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček/ Hodnoceno: 1x

Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Nastartujte správně metabolismus a snadněji tak hubněte

Nastartujte správně metabolismus a snadněji tak hubněte

Pro úspěch správného a dostatečného nastartování metabolismu je nezbytné znát příčinu pomalejší činnosti metabolismu. Nanejvýš vhodné je vědět, zda skutečně potřebujete zrychlit metabolismus, a to zvláště pomocí některých přípravků.

Čtyři tipy, jak správně a trvale zhubnout

Čtyři tipy, jak správně a trvale zhubnout

Na začátku celého hubnoucího procesu je třeba si stanovit konkrétní cíl, tedy ideální konečnou váhu. Polovičatost a nedotažení do konce k trvalému snížení hmotnosti nevede.

Chcete mít pěkně tvarované bříško? Nestačí jen posilovat.

Chcete mít pěkně tvarované bříško? Nestačí jen posilovat.

Někoho trápí vzedmuté bříško i po snědení obědu. Někdo cvičí a přesto i on má stále na břiše příliš tuku. Proč? K úspěchu je totiž potřeba zkombinovat správně více věcí. Podívejte se, které.

Jak docílit krásné postavy?

Jak docílit krásné postavy?

Na začátku celého hubnoucího a formovacího procesu je třeba si položit otázku, zda chcete postavu zformovat, nebo posílit. To je totiž velmi zásadní. Mnoho lidí totiž vynakládá značné úsilí, aby měli krásnou postavu a přesto jí nikdy nedocílí.