inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Sport v těhotenství: jaký je bezpečný?

11. červenec 2013

Milujete sport, ale před pár dny jste zjistila, že čekáte miminko? Máte teď obavy, zda budete moci v těhotenství pokračovat ve sportování? Nevíte, jakým druhům sportu se raději vyhnout, abyste těhotenství neohrozily?

Pohyb je v těhotenství velmi důležitý, prospívá jak matce, tak dítěti. Jaké sporty můžete bez obav provozovat i poté, co na testu objevíte // ?

Dodržujte několik pravidel

Nemáte-li rizikové těhotenství a vše probíhá tak, jak má, klidně si můžete jít zacvičit. Je ale nutné dávat na sebe pozor a poslouchat své tělo. Určitě dodržujte tyto pravidla:

  • nepřepínejte se
  • při pocitech nevolnosti či nepohody se sportem ihned přestaňte
  • dodržujte pitný režim
  • vyhýbejte se sportu ve špatném počasí - extrémně vysoké či nízké teploty, bouřky atd.
  • eliminujte pády a možnosti zranění se

Sporty nevhodné pro těhotné

Existují samozřejmě i vyloženě nevhodné sporty pro těhotnou a maminku na mateřské (kvůli kojení). Jedná se zejména o ty, které zvyšují tlak v břiše (posilování) nebo ty, při kterých se běhá.

Dále nejsou vhodné takové sporty, při nichž hrozí riziko pádů či úrazu (jízda na koni, na in-line bruslích). Určitě byste neměla provozovat horolezectví a vysokohorskou turistiku ve výšce nad 2500 metrů, lyžovat nebo se potápět.

Vhodné sporty v těhotenství

Mnoho maminek uvádí, že díky pohybu v prvních měsících se jim dařilo zvládat těhotenské nevolnosti nebo nízký tlak. Vhodné sporty v těhotenství jsou například:

  • plavání
  • gravidjoga
  • chůze, procházky, nordwalking
  • strečink, pilates
  • břišní tance
  • lehká jízda na kole
  • golf

 

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček/ Hodnoceno: 1x

Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Hubnoucí koktejly: Jsou opravdu zázračné?

Hubnoucí koktejly: Jsou opravdu zázračné?

Toužíte po štíhlé postavě. Pro to, abyste tohoto snu docílili, pijete denně hubnoucí koktejly. Má to ovšem háček. Nehubnete. A proč? Kde je problém?

Pitný režim je základem úspěchu při hubnutí

Pitný režim je základem úspěchu při hubnutí

Správný pitný režim je jedním ze základních pilířů nejen, když chcete zhubnnout. Mnozí jej zbytečně podceňují. Pokud ale toužíte po štíhlé linii, tak tuto významnou složku jídelníčku rozhodně nezanedbejte.

Tepová frekvence jako pomocník při spalování tuků

Tepová frekvence jako pomocník při spalování tuků

Pokud toužíte pouze zhubnout, musíte cvičit zcela jiné cviky s odlišnou časovou délkou než v případě, že chcete nabrat více svalové hmoty.

Posilováním k perfektní postavě. Jak na to?

Posilováním k perfektní postavě. Jak na to?

Posilování patří mezi ty druhy sportů, které jsou vhodné pro každého a pomocí kterých je možné posílit celé tělo, aby vypadalo perfektně. Skvělé na něm je, že s posilováním můžete začít vlastně v jakémkoliv věku, i tehdy, je-li vaše tělo dosud sporte