inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Atkinsonova dieta je líbivá, ale s nádechem rizika pro zdraví

16. listopad 2012

Máte rádi maso, ale přesto ho nechcete jíst příliš, abyste netloustli? Milujete mléčné výrobky a nechcete se jich vzdát ve svém jídelníčku, i když toužíte zhubnout? Možná bude Atkinsonova dieta vyhovovat právě vám.

Velmi populární typ diety dle Dr. Atkinsona. Mnohé celebrity takovému dietnímu plánu podlehly. Ale jak to tak bývá, výsledek je rozpačitý. Proč?

V čem Atkinsonova dieta spočívá?

Jíst neomezené množství masa, vajec a mléčných výrobků. Naopak podstatou je omezení či úplné vynechání sacharidů. Tedy žádné přílohy, pečivo a sladkosti. Nemusíte počítat kalorie, neomezujete se v jídle.

Tím, že nepřijímáte prakticky žádné sacharidy, se tak organismus bude více namáhat a bude spalovat více kalorií než je běžné. Tím docílíte rychlejšího zhubnutí. Organismus totiž bude vytvářet energii nikoliv ze sacharidů, ale z tuků, což je ovšem velmi náročné pro tělo.

Co můžete jíst?

Jste-li vášniví konzumenti masa, pak jistě zaplesáte. Atkinsonova dieta jej doporučuje v hojném množství. Ale jen to libové a pokud možno bez kůže. Stejně tak se nemusíte bránit vajíčkům a mléčným výrobkům. Dopřát si ale můžete i houby, některé druhy zeleniny a ovoce a pečivo z ovesné či celozrnné mouky.

Co byste jíst neměli?

To, co Dr. Atkinson zavrhuje, je příjem sacharidů. Pokud jste se tedy rozhodli pro tento typ diety, zapomeňte na různé přílohy k hlavním jídlům jako jsou brambory, rýže, těstoviny s obsahem semoliny. Ani pečivo z bílé mouky, kukuřice, banány, rozinky či ananas nejsou doporučovány.

Proč Atkinsonovu dietu raději nedržet?

Na první pohled vše vypadá zdánlivě bez problémů. Ale háček je právě v nepřijímání sacharidů. Tím, že organismus bude čerpat energii z tuků a ne ze sacharidů, bude se více namáhat. Tělo totiž sacharidy nutně potřebuje pro svou vnitřní činnost. Organismus si totiž bere energii právě ze sacharidů.

Striktní dodržování Atkinsonovy diety tak ničí zdraví právě proto, že je tak zatěžující pro organismus. Musí totiž trávit velké množství tuků a bílkovin.

Rozhodně by tuto dietu neměli podstupovat lidé, kteří mají práci fyzicky velmi náročnou a vyhnout by se jí měli i aktivní sportovci. Stejně tak není vhodná ani pro jedince se sklonem k nemocem ledvin, jater, akné či střev.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Dieta s nádechem Hollywoodu

Dieta s nádechem Hollywoodu

Po prohýřených nocích s minimem stravy, ale větším množstvím alkoholických nápojů, je třeba občas šlápnout na brzdu. Tak to mají i celebrity. I ony potřebují tělu dodat dostatečné živiny a odlehčit svému trávení.

Výhody a rizika dělené stravy

Výhody a rizika dělené stravy

Metoda dělené strany má svou historii díky lékaři Williamovi Hayovi. Ten ji na sobě vyzkoušel kvůli své těžké chorobě ledvin. Podařilo se mu tuto nemoc sice vyléčit, ale není jasné, zda právě dělená strava sehrála až tak velkou roli.

Co je to Breussova dieta?

Co je to Breussova dieta?

Původně byla vytvořena speciálně pro nemocné rakovinou. Dnes se však často aplikuje i jako detoxikační dieta. Originální Breussova dieta trvá 42 dnů a jejím cílem je úplné vyčištění organismu.

Mléčná dieta, tak jednotvárná a tak chudá na kalorie

Mléčná dieta, tak jednotvárná a tak chudá na kalorie

Při mléčné dietě můžete poměrně snadno a rychle zhubnout. Zvlášť pokud je vaše výchozí váha vysoká, pak je úbytek hmotnosti téměř zaručen.