inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Proč není nízký příjem tuků zárukou hubnutí?

21. září 2012

Hlídáte si příjem tuků a přesto se vám nedaří váhu snížit? Je vůbec dobré jíst tučné výrobky? A který tuk je škodlivý a který naopak prospěšný?

Snažíte se snížit příjem tuků, protože vás trápí vyšší hmotnost. Přesto se vám nedaří ji snížit. Kde je háček? To, proč váš boj s váhou stagnuje, má své logické vysvětlení.

Důvodem, proč trpíte nadváhou, nemusí být jen důsledkem nepoměru mezi příjmem a výdejem kalorií, ale roli hrají i zdravotní příčiny. Nadváha totiž bývá projevem špatně fungujícího organismu.

Sacharidy versus tuky

1 gram sacharidu obsahuje o polovinu méně kalorií než to samé množství tuku. Z daného tedy vyplývá, že čím menší podíl tuku, tím méně kalorií.

Ovšem i tento logický závěr má trhliny. V případě, že totiž dojde ke snížení příjmu tuků na minimum, mohou nastat zdravotní potíže, které vyústí v nesnadné hubnutí.

Sledovat kalorie není to nejdůležitější

Tuky plní velmi důležitou úlohu v organismu. Bez jejich pomoci se nezpracují některé významné vitamíny rozpustné právě pouze v tucích. Ovlivňují i funkčnost pohlavních orgánů a jsou nedílnou součástí při výstavbě buněčných membrán.

Proto jejich radikální snížení příjmu může způsobit značné problémy. Sledovat množství kalorií v tuku je prakticky bezvýznamné. Kalorie jsou totiž stále kalorie a je úplně jedno, zda je přijmeme například ze sacharidů nebo právě z tuků.

Přijme-li tělo nadbytečné množství kalorií ze sacharidů, nebo třeba z bílkovin a takové množství není schopno spotřebovat, pak sacharidy či bílkoviny přemění na tuk a ten uloží.

Prospěšné tuky

Které tuky jsou nezbytné a s pozitivním účinkem na naše zdraví? Jsou to tuky:

  • v libovém mase
  • mléčných výrobcích
  • ve lněném či sezamovém semínku
  • ve vlašských ořechách a mandlích
  • v tučných rybách
  • ve žloutku

Tuky by neměly být tepelně či chemicky upravované, ale spíše sloužit jako doplněk do salátů. Používejte kvalitní, za studena a mechanickým způsobem lisované.

Škodlivé tuky

Vyvarovat byste se naopak měli tukům jako je:

  • olej po smažení
  • hydrogenovaný tuk (obsažený například v margarinu)
  • palmový olej
  • margarin a sádlo
Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Příjem tekutin v horkých letních dnech

Příjem tekutin v horkých letních dnech

V těchto mimořádně teplých letních dnech je třeba co nejméně zatěžovat organismus a dodržovat určitá pravidla, abyste extrémní teploty zvládli bez větší úhony.

Tepová frekvence jako pomocník při spalování tuků

Tepová frekvence jako pomocník při spalování tuků

Pokud toužíte pouze zhubnout, musíte cvičit zcela jiné cviky s odlišnou časovou délkou než v případě, že chcete nabrat více svalové hmoty.

Počítání kalorií: Proč je důležité?

Počítání kalorií: Proč je důležité?

Prosté počítání kalorií nezaručuje úbytek hmotnosti. Jak je to možné?

Jak a proč se měří glykemický index potravin?

Jak a proč se měří glykemický index  potravin?

Důležitým faktorem, který je dobré u potravin sledovat, je takzvaný glykemický index. Není neurčujícím a nemělo by se řídit pouze jím. Dokonce ani nemůže zaručit hubnutí. Přesto je ale vhodné jej hlídat.