inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Chci zhubnout! Co jíst a co naopak nikoliv?

18. září 2012

Máte nějaké to kilo navíc a stále se vám nedaří hubnout? Co děláte špatně? Co je vhodné vynechat ze svého jídelníčku a co do něj naopak zařadit?

Především mějte na paměti jednu radu, že diety rozhodně nevedou ke štíhlé postavě. A pokud ano, tak jen dočasně. Po skončení diety totiž zpravidla nastává takzvaný jojo efekt. Tělo se po prodělané dietě uchýlí k ukládání přijatého tuku a vytvoří si zásoby. Tento způsob ke štíhlé linii tedy opravdu nevede.

Rozhodně má větší význam aplikovat menší změny. Pravidelná strava, pohyb, pozitivní myšlení, to jsou jedny z klíčů ke štíhlé postavě a zdravému žití.

Správný jídelníček

Pro to, aby tělo začalo vysílat „hubnoucí“ signály, je zapotřebí nastartovat metabolismus. A k tomu poslouží velmi dobře snídaně. Neošiďte ji. Dopřejte si nejprve mátový čaj či sklenku vlažné vody. Docílíte tím roztažení cév a budete se hned cítit lépe. Poté hojně posnídejte. První jídlo vašeho dne by mělo být tvořeno převážně sacharidy. Ty je totiž lepší konzumovat právě v dopoledních hodinách.

Oběd by měl být tvořen ze všech tří hlavních složek, tedy ze sacharidů, tuků i bílkovin.

Nedílnou součástí je rozhodně polévka. To je ten správný, málo kalorický, ale přesto bohatě zasycující grunt. K obědu můžete zvolit i jídlo, které obsahuje pro metabolismus prospěšné koření jako je kajenský pepř, kurkuma a chilli.

Nezapomínejte na svačiny! Ty mohou tvořit například bílkoviny v podobě nízkotučných a neslazených jogurtů, nízkotučné tvarohy doplněné ovocem, kefír či olomoucké tvarůžky.

Pokud chcete opravdu zdravě a „štíhle“ žít, jezte menší porce 5-6x denně a dodržujte cca 3 hodinové rozestupy mezi jídly. Naposled jezte nejdéle 2 hodiny před uložením ke spánku.

Nevhodný jídelníček

Jedním z mnoha nepřátel pro štíhlou linii je trend poslední doby, tatarská omáčka a majonéza. Obsahují více než 50% tuku a jsou těžké pro žaludek. V salátech je nahraďte raději octovou zálivkou doplněnou bylinkami.

Zapomeňte i na hutné smetanové jogurty a tučné sýry. Rozhodně se obloukem vyhýbejte různým fast foodům.

Pokud dodžujete zdravý životní styl a přesto občas pocítíte například chuť na sladké, či prostě chcete jen mlsat, nebraňte se. Hrst natural oříšků či ovoce jsou tím správným krokem.

Nezapomeňte pít, pít a zase pít!

Bez tekutin to prostě nejde. Ovšem není tekutina jako tekutina. Voda je tou správnou volbou. Neslazené ovocné šťávy a bylinné čaje také.

NE ale řekněte slazeným a alkoholickým nápojům.

Denně si dopřejte minimálně 2 litry tekutin. Záleží samozřejmě na vaší tělesné hmotnosti.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

jiri franta

neděle, 1. červen 2014
12:39

jirifranta

chci zhubnout a pořad to nejde važim 120kg a měřim 180cm poradite mi jak mam co nejlepe začit bubnout děla mi to potiže a musim uživat léky na vysoký tlak a na srdce


Napsal: jiri franta [Odpovědět]

Čtěte také...

Zhubnout rychle a účinně pár kil: Jak na to?

Zhubnout rychle a účinně pár kil: Jak na to?

Nejedná se o žádné dlouhodobé a radikální hubnutí. Tato dieta je určena především pro ty, které netrápí značné množství kil navíc, ale jen chtějí zhubnout několik málo nadbytečných kil.

Čtyři tipy, jak správně a trvale zhubnout

Čtyři tipy, jak správně a trvale zhubnout

Na začátku celého hubnoucího procesu je třeba si stanovit konkrétní cíl, tedy ideální konečnou váhu. Polovičatost a nedotažení do konce k trvalému snížení hmotnosti nevede.

Atkinsonova dieta je líbivá, ale s nádechem rizika pro zdraví

Atkinsonova dieta je líbivá, ale s nádechem rizika pro zdraví

Velmi populární typ diety dle Dr. Atkinsona. Mnohé celebrity takovému dietnímu plánu podlehly. Ale jak to tak bývá, výsledek je rozpačitý. Proč?

Zhubněte do bikin! Jak na to?

Zhubněte do bikin! Jak na to?

Léto je sice ještě poměrně daleko, ale nevadí. Aspoň budete mít více času zhubnout do plavek. Jak docílit postavy, se kterou se nebudete muset stydět oděná v plavkách?