inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Pitný režim je základem úspěchu při hubnutí

13. prosinec 2012

Víte, kolik je třeba vypít tekutin, pokud hubnete? Jaké tekutiny vlastně máte pít? Pitný režim dělá s hubnutím divy, proto jej nepodceňujte.

Správný pitný režim je jedním ze základních pilířů nejen, když chcete zhubnnout. Mnozí jej zbytečně podceňují. Pokud ale toužíte po štíhlé linii, tak tuto významnou složku jídelníčku rozhodně nezanedbejte.

Litry podle kilogramů

Ani v tomto případě nelze zobecňovat, ale je známo, že existují jakási "zaručená" doporučení, že je nezbytně nutné vypít během dne minimálně 2,5 - 3 litry tekutin. To je ale chyba, protože množství vypitých tekutin závisí na spoustě faktorů a nelze tedy vyvodit jediné doporučení.

V případě, že nemáte žádný zdravotní problém a sportu holdujete v přiměřeném množství, pak je pro vás dostačujících 30 ml na 1 kg váhy.

Naopak, je-li vaše tělo fyzicky zatíženo, pak je nutné přísun tekutin zvýšit. Při fyzické námaze totiž člověk vypotí až litr potu za hodinu. Tu samou dávku je tak třeba znovu doplnit.

Tip: Pijte hlavně pravidelně po menších dávkách a nejvíce tekutin vypijte v dopoledních hodinách.

NE v pitném režimu

Nesnažte se dohnat vypitím velkého množství tekutin a ještě v rychlém sledu to, co jste nestihli přes den. V klidovém stádiu totiž ledviny zpracují maximálně kolem půl litru za hodinu. V případě, že se doslova přepijete, zatížíte nadměrně ledviny.

Voda je nadevše

Je všeobecně známé, že nejlepší je pitná voda. Obyčejná, bez bublinek. Můžete klidně pít i vodu z kohoutku. Je totiž stejně kvalitní jako balená. Při vašem hubnoucím režimu se nemusíte bát ani minerálních vod. Je jen třeba zjistit, jaký je poměr minerálních látek v nich obsažený. Důležitý a v tělě člověka často nedostatkový je hořčík. Naopak je třeba pít ty vody, kde je minimum sodíku.

Výhodou vody je navíc to, že zasytí a přitom neobsahuje žádnou nadbytečnou energii. K tomu ještě podporuje látkovou výměnu, což je při hubnutí velmi důležitá.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Dietní plán na míru je nezbytným základem pro hubnutí

Dietní plán na míru je nezbytným základem pro hubnutí

Opravdu kvalitní dietní plán poznáte podle toho, že každý, kdo jej dodržoval, nepochybně zhubnul a vylepšil svůj celkový životní styl. Pro každého jedince je totiž možné najít skutečně tu správnou a účinnou dietu.

Při hubnutí často chybujeme v pitném režimu

Při hubnutí často chybujeme v pitném režimu

Během hubnutí je nutné se především vyhnout všem slazeným nápojům. Často je doporučováno vypít 2,5-3 l tekutin denně, ale neplatí to obecně. Toto množství závisí na hmotnosti člověka, na jeho zdravotním stavu i na fyzické zátěži.

Zadržování vody v těle brání hubnutí

Zadržování vody v těle brání hubnutí

Zadržování vody je problém, který je často podceňován. Ale právě nadbytek vody v organismu je vedlejší příčinou nadváhy a velmi ztěžuje hubnutí.

Co je dobré dodržovat při hubnutí?

Co je dobré dodržovat při hubnutí?

Pro kýžený úspěch při hubnutí je vhodné se řídit několika osvědčenými tipy. Hubnutí je složitý proces, který obsahuje mnoho jednotlivých kroků. Všechny kroky mají svůj význam.