inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Psychika má velký vliv na stravování

14. únor 2013

Psychika má vliv na mnohé zálěžitosti. Pokud právě ona není zcela v pořádku, projeví se její rozkolísání v rovině fyzické, bereme-li v potaz její úlohu v hubnoucím procesu.

Proč máme taovou chuť na sladké? Proč se přejídáme? Odpověď nalezneme v psychice. Příčiny, proč máme nutkání si dát čokoládu, i když toužíme po štíhlé postavě, má mnoho příčin.

Rozhodně tyto příčiny nepodceňujte a naopak je důsledně hledejte. Tím velmi pravděpodobně odhalíte původ své nadváhy a svých nezměrných chutí po sladkém.

Příčina 1 - stres

V napjaté situaci, zvlášť pokud trvá delší čas, člověk mívá stažený žaludek a trávicí šťávy se téměř nevylučují. I když máte dávno pocit hladu, na "těžší" jídlo nemáte pomyšlení. Jediným pro vás stravitelným jídlem je sladkost. Ta je totiž na trávení nenáročná.

Tím je ale zatížená slinivka břišní, která začne při trávění sladkého produkovat nadměrné množství inzulínu. Jeho úkolem je udržovat co nejstabilnější hladinu cukru v krvi. Požitím jednoduchého cukru stoupá hladina cukru v krvi a inzulín "putuje" tuto hladinu srovnat do přijatelné hodnoty. Sníží ji ale natolik, že bývá ještě nižší než před pozřením sladkosti. Vzniká tak paradoxně ještě větší chuť na sladké.

Příčina 2 - hladovění

Nezanedbatelnou příčinou toho, proč nás honí mlsná, je i dlouhodobé a úmyslné hladovění. Tak vzniká energetický deficit a trávení cukru je samozřejmě snazší než v případě jídel s náročnějšími složkami. V takovém případě je nasnadě opět sáhnout po sladkosti. Spořádáte ale ještě víc kalorií, než kdybyste pravidelně jedli.

Příčina 3 - nesprávné potraviny

Jednou z častých příčin chuti po sladkém je nevhodný výběr potravin, které jíme po celý den. Brambůrky, instantní polévky či slané ořechy dráždí žaludek ke konzumaci dalšího jídla či po potravinách s vysokým glykemickým indexem. Opět přichází na řadu inzulín a opět se roztáčí spirála po ještě větší chuti po sladkém.

Příčina 4 - nadměrné vyčerpání

Pokud holdujete až přílišnému cvičení, kterým zatěžujete organismus, i to může být příčinou chuti po sladkém. Při enormě namáhavém cvičení totiž dochází k vyčerpání zásob glykogenu a tělo je tak nuceno jej doplnit. A jak jinak než sladkostí.

Jak vyzrát na psychiku?

Abyste docílili skvělé postavy bez toho, aby vás honila mlsná a hubnoucí proces se tak komplikoval, je dobré se řídit jednoduchými, ale důležitými zásadami.

Nastartujte samouzdravovací schopnosti organismu, regenerujte a relaxujte a především:

  1. nezajídejte problémy
  2. zmapujte svoje chování a naučte se obranným reakcím
  3. změňte svou životosprávu, svůj životní styl a budete spokojeni

 


Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Čtyři tipy, jak správně a trvale zhubnout

Čtyři tipy, jak správně a trvale zhubnout

Na začátku celého hubnoucího procesu je třeba si stanovit konkrétní cíl, tedy ideální konečnou váhu. Polovičatost a nedotažení do konce k trvalému snížení hmotnosti nevede.

Hubnete jen na určitých částech těla: Co s tím?

Hubnete jen na určitých částech těla: Co s tím?

Příčiny, proč se tuk některým lidem ukládá po těle nerovnoměrně, je poměrně dost. Je dobré odhalit příčinu. Jen tím docílíte toho, že vaše hubnoucí pokusy nebudou končit fiaskem.

Jak docílit štíhlých boků?

Jak docílit štíhlých boků?

Pokud toužíte po krásných a zformovaných bocích, pak nemá smysl tělo zatěžovat dietami. Dokonce ani některé cviky určené pro oblast boků nejsou efektivní.

Celulitida, aneb jak si s ní poradit?

Celulitida, aneb jak si s ní poradit?

Trápí vás „pomerančová kůže“? Chcete se jí zbavit, ale nevíte, jak? A proč vlastně celulitida vzniká? Pomerančová kůže je strašákem snad každé ženy. Postihuje ženy mladší, ale i starší. Nevyhýbá se dokonce ani ženám štíhlým.