inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Redukční dieta má své klady a zápory

6. říjen 2012

Chcete zhubnout a myslíte, že když nebudete jíst, docílíte výsledku? Jak vlastně vypadá redukční dieta, co je její podstatou? Co obsahuje a naopak postrádá jídelníček při redukční dietě?

Předem je dobré upozornit, že není redukční dieta jako redukční dieta. Jeden typ přináší zpravidla pozitivní výsledky, naopak ta druhá varianta může zkomplikovat zdravotní stav a přivodit další nepříjemné následky.

Nebezpečný typ redukční diety

Nejíst, nebo jen minimálně a pouze některé druhy potravin. Soustředění se výhradně na poměr příjmu a výdeje kalorií. To opravdu není ten správný směr! Zcela totiž opomíjí ostatní příčiny toho, proč je člověk obézní. Vyčleňuje ze svého středu zájmu specifika každého jedince,  jako je rychlost metabolismu či celkový zdravotní stav.

Tím, že se soustředí takový typ redukční diety jen na snížení váhy hladem, může akorát přivodit neblahé zdravotní potíže. Tato dieta je jednostranná, způsobuje nedostatek některých živin. Poté obvykle následuje nežádoucí jojo efekt.

Množství kalorií a živin může pro konkrétní osobu být příliš málo a snadno tak vede ke zpomalení metabolismu. Tím dochází k paradoxnímu stavu, kdy zabráníte metabolickým procesům v působení při snižování hmotnosti.

Správná redukční dieta

Při hubnutí by se měla dodržovat disciplína, ale hladovění a přísun jen několika druhů potravin není řešením.

Vhodná redukční dieta má svá pravidla:

  • jezte malé porce 5-6x denně v intervalech 2-3 hodin
  • nejezte smažená a tučná jídla
  • omezte příjem sladkostí a konzumujte pouze kvalitní sacharidy
  • jezte dostatek bílkovin (maso vybírejte libové)
  • konzumujte ryby (obsahují zdravé Omega kyseliny)
  • jezte dostatek zeleniny
  • nejezte večer ovoce (ovocné cukry zařaďte do jídelníčku nejpozději do odpolední svačiny)
  • omezte přísun sodíku (tedy méně solte; sodík na sebe váže vodu, která se pak usazuje v mezibuněčných prostorech a způsobuje otoky apod.)
  • jezte málo polotovarů
  • pijte dostatek kvalitních tekutin (cca 2 litry denně, pokud možno neslazené nápoje)
  • dodržujte pohybový režim (nejlépe na čerstvém vzduchu)
  • dopřejte si v dostatečném množství kvalitní spánek
Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Co je to Breussova dieta?

Co je to Breussova dieta?

Původně byla vytvořena speciálně pro nemocné rakovinou. Dnes se však často aplikuje i jako detoxikační dieta. Originální Breussova dieta trvá 42 dnů a jejím cílem je úplné vyčištění organismu.

Mléčná dieta

Mléčná dieta

Při mléčné dietě můžete poměrně snadno a rychle zhubnout. Zvlášť pokud je vaše výchozí váha vysoká, pak je úbytek hmotnosti téměř zaručen.

Cambridge dieta

Cambridge dieta

Tato dieta má svůj zrod v 80. letech minulého století a způsobila celosvětový dietní "boom". Proč? Co je její podstatou a úspěchem, že jí začalo holdovat velké množství lidí?

Mléčná dieta, tak jednotvárná a tak chudá na kalorie

Mléčná dieta, tak jednotvárná a tak chudá na kalorie

Při mléčné dietě můžete poměrně snadno a rychle zhubnout. Zvlášť pokud je vaše výchozí váha vysoká, pak je úbytek hmotnosti téměř zaručen.