inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Tepová frekvence jako pomocník při spalování tuků

13. říjen 2012

Potřebujete jen zhubnout, nebo i nabrat svalovou hmotu? Který sport je vhodný po muže a který pro ženy? Co je tepová frekvence?

Pokud toužíte pouze zhubnout, musíte cvičit zcela jiné cviky s odlišnou časovou délkou než v případě, že chcete nabrat více svalové hmoty.

Platí ale pravidlo, že pohyb by neměl být ani na jednu stranu extrémní. Při malé zátěži totiž spálíte tuku velmi málo a stejně tak při přehnaném výkonu.

Rozdíl ve cvičení

Chcete-li mít postavu jako proutek, jsou pro vás ideální cviky dlouhodobé a ne příliš namáhavé. V případě, že vás láká mít nadbytek svalové hmoty, pak jsou pro vás vhodné cviky krátkodobé, ale naopak namáhavé.

Nejlepší radou je cvičit denně s ohledem na stanovené cíle. Nezatěžujte tělo ale příliš, protože pak dochází k nedostatku kyslíku v organismu a tím prakticky mizí možnost spalování tuků.

Pro hubnutí se doporučuje cvičit nejméně 40 minut v kuse, jelikož teprve po 20 minutách pohybu se začínají spalovat tuky.

Tepová frekvence

Abyste si co nejlépe ohlídali správnou intenzitu cvičení, je dobré sledovat při pohybu svou tepovou frekvenci. Můžete užít přímo přístroje speciálně na to určeného, nebo vám postačí přiložit prst na tepnu v zápěstí po dobu 10 sekund a zjištěnou hodnotu posléze vynásobit 6. Tím zjistíte svoji aktuální tepovou frekvenci.

Existuje ještě jedna nenáročná možnost. Ideální frekvenci odhalíte i jednoduchým výpočtem.

Pro ženy je vzorec: (226 - váš věk) x 0,6 = optimální tepová frekvence

Pro muže je vzorec: (220 – váš věk) x 0,6 = optimální tepová frekvence

Pravidelnost a důslednost nadevše

Určitě toužíte po tom, aby vaše docílená proměna byla trvalá. Pokud ano, pak věřte, že je nutné cvičit stále. Když se zátěží polevíte, vše se vrátí do původního stavu. A naučit pak znovu tělo hubnout, potažmo odbourávat tuky, je velmi obtížné.

Každopádně už po půlroce možná zaznamenáte první výraznější změny na vašem těle díky pravidelnému pohybu. A ta námaha přece stojí za to.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček/ Hodnoceno: 1x

Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Proč není nízký příjem tuků zárukou hubnutí?

Proč není nízký příjem tuků zárukou hubnutí?

Snažíte se snížit příjem tuků, protože vás trápí vyšší hmotnost. Přesto se vám nedaří ji snížit. Kde je háček? To, proč váš boj s váhou stagnuje, má své logické vysvětlení.

Jak správně běhat, abyste zhubli?

Jak správně běhat, abyste zhubli?

Běhání je věda. „Vychytat“ tu vhodnou frekvenci, délku a intenzitu vyžaduje určité úsilí. Jiný styl běhání totiž použijete, pokud chcete nabrat svalovou hmotu a odlišný naopak, pokud toužíte po štíhlé postavě.

Chcete mít pěkně tvarované bříško? Nestačí jen posilovat.

Chcete mít pěkně tvarované bříško? Nestačí jen posilovat.

Někoho trápí vzedmuté bříško i po snědení obědu. Někdo cvičí a přesto i on má stále na břiše příliš tuku. Proč? K úspěchu je totiž potřeba zkombinovat správně více věcí. Podívejte se, které.

Jak docílit štíhlých boků?

Jak docílit štíhlých boků?

Pokud toužíte po krásných a zformovaných bocích, pak nemá smysl tělo zatěžovat dietami. Dokonce ani některé cviky určené pro oblast boků nejsou efektivní.