inHubnutí.cz

Hubněte efektivně a zdravě


Dnes je středa, 21.11.2018, Svátek má Albert
verze pro tisk

Zadržování vody v těle brání hubnutí

30. září 2012

Máte pevnou vůli při procesu hubnutí a přesto se úbytek kilogramů stále nedostavuje? Upravili jste jídelníček, omezili kalorie, cvičíte a ručička na váze se nehne směrem dolů? Možná vás trápí skrytý problém v podobě zadržované vody.

Zadržování vody je problém, který je často podceňován. Ale právě nadbytek vody v organismu je vedlejší příčinou nadváhy a velmi ztěžuje hubnutí.

Přitom odstraněním přebytečné vody tělu odlehčíte několik kilogramů, bude tak spalovat lépe tuk a zmizí vám nepříjemné otoky.

Jak se nadbytek vody projevuje?

Sám postižený může tento problém přehlédnout či mu nebude věnovat dostatečnou pozornost. Nejlépe zadržování vody odhalí lékař, případně poradce přes výživu.

Přesto i laik na sobě může pozorovat určité signály, které jsou projevem nadbytku vody v organismu.

Jsou jimi:

  • otoky
  • porušený lymfatický systém
  • nevolnost
  • neschopnost spalovat tuk
  • přebytek tuku v oblasti břicha a pasu
  • pocity těžkosti a plnosti

Jak vzniká zadržování vody?

Často jím trpí lidé nad 50 let věku a hlavně ženy, které užívají nevhodný typ antikoncepce. Ta sama o sobě obsahuje vysokou hladinu hormonů. Vysoký podíl hormonu estrogenu může být příčinou nadbytečného ukládání vody v organismu.

Vzniká ale také u osob s překyseleným organismem. Usazené minerály se totiž spojí s kyselinami a tím vzniká sůl. Ta se ukládá v mezibuněčných prostorech a navazuje na sebe vodu.

Jaký režim dodržovat?

Rozhodně nesnižujte příjem tekutin. Pijte i minerální vody, jen sledujte množství sodíku. Ten je příčinou ukládání nadbytečné vody v těle.

Naopak zvyšte příjem draslíku a diuretických potravin a nápojů. Chřest, špenát, zelený čaj, ale i brokolice, meruňky a banány jsou těmi pravými potravinami.

Vhodné je dostatečně doplnit i vápník. Dopřejte si proto jogurty a tvaroh.

Čemu se vyvarovat?

Jak bylo psáno, vyvarujte se nadměrnému přísunu sodíku. Proto uzeniny, smažené brambůrky, instantní jídla či konzervované potraviny nejsou tím pravým přísunem živin a jsou strůjcem zadržování vody v organismu.

Pozornost věnujte i tomu, pokud užíváte nějaké léky s diuretickým účinkem. V kombinaci s jinými užitými léky mohou být příčinou nadměrného ukládání vody.

Reklama

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!

Čtěte také...

Spánek a hubnutí jdou ruku v ruce

Spánek a hubnutí jdou ruku v ruce

Shrneme-li toto spojení v kostce, pak dostatek spánku rovná se štíhlá postava. Jak je to možné? Čím je to způsobeno?

Pitný režim je základem úspěchu při hubnutí

Pitný režim je základem úspěchu při hubnutí

Správný pitný režim je jedním ze základních pilířů nejen, když chcete zhubnnout. Mnozí jej zbytečně podceňují. Pokud ale toužíte po štíhlé linii, tak tuto významnou složku jídelníčku rozhodně nezanedbejte.

Při hubnutí často chybujeme v pitném režimu

Při hubnutí často chybujeme v pitném režimu

Během hubnutí je nutné se především vyhnout všem slazeným nápojům. Často je doporučováno vypít 2,5-3 l tekutin denně, ale neplatí to obecně. Toto množství závisí na hmotnosti člověka, na jeho zdravotním stavu i na fyzické zátěži.

Co je dobré dodržovat při hubnutí?

Co je dobré dodržovat při hubnutí?

Pro kýžený úspěch při hubnutí je vhodné se řídit několika osvědčenými tipy. Hubnutí je složitý proces, který obsahuje mnoho jednotlivých kroků. Všechny kroky mají svůj význam.